Vihdoinkin Oma Ventora!
Kaikille
tätä aviisia lukeville lienee jo sanomattakin selvää perversioni
Vauxhallin FE sarjaa kohtaan. Edellisissä lehdissä kerroin kuinka VX
2300GLS löysi uuden kodin ja samassa yhteydessä kerroin että mieleni
tekee myös FE Ventora mallia. Ventoraa on tuotu vain yksi kappale
maahantuojan toimesta ja tuon vaaleanvihreä auton omistaa kerholainen
Espoosta. Muistan elävästi kuinka vuonna 1994 Mukkula meetingissä
katselin tuota Ventoraa ja ihastuin sen pieniini yksityiskohtiin, mm.
erikoinen takapenkki, toisenlainen puujäljitelmä ja vieläpä 3300
6-sylinterinen moottori… Autoja ei suomessa kuitenkaan ollut kuin tuo
yksi… Niin ainakin luulin…
Haaveet heräävät uudestaan, kun kuulen erään
kerholaisen vinkin pohjanmaalla olevasta punaisesta FE Ventorasta.
Ventora on tuotu muuttoautona ruotsista ja sen on omistanut aikojen
saatossa jo yksi kerholainenkin. Mahdollisuus oman Ventoran saamisesta
herää henkiin, muutamalla puhelinsoitolla saan selville että auto on
viety Seinäjoen romumetallipihalle. Soittopelipaikalle ja he varmistavat
että auto teden tottakin on siellä, saan se puhelimessa vieläpä
ostettua. Lupaan noutaa auton pois jos he lupaavat nostaa sen
hellävaroin sivuun. Erittäin vaiherikkaan reissun päätteeksi myöhästyn
liikkeen aukioloajasta, enkä pääse autoa hakemaan puomin takaa.
Uteliaana miehenä kuitenkin mene alueelle, koska haluan nähdä omin
silmin sen huhutun Ventoran. Pettymykseni määrää ei voi kukaan kuvitella
kun huomaan etsinnän jälkeen että erään kasan päällä oli joka suunnasta
kasaan painettu punertava metallikasa. Ovenkahvasta tunnistin se oli FE
korinen auto, se oli minun unelmieni Ventora…. Haaveet todellakin joskus
kaatuvat niin kuin laulussakin sanotaan…
Unelma Ventorasta sammui vuosiksi, kunnes 2003
selailin internetiä ja eksyin ruotsalaiselle sivustolle missä myytävänä
oli FE Ventora. Auto oli kuvien mukaan todellinen yksilö, rakennettu
täysin uudestaan. Metallihohtosininen väri ja valkoinen vinyylikatto,
kromivanteet, sini-valkoinen velour sisuta. Konehuoneessa lukuisat osat
olivat käyneet kromikylvyssä, auto oli todellinen show stopper.
Sivustolla oli omistajan yhteystiedot. Ei muuta kuin härkää sarvista ja
huonolla englanninkielellä sähköpostia. Vastauksena tuli joukko toinen
toistaan kauniimpia kuvia autosta ja hintapyynti 3500 euroa. Keskustelua
jatkettiin sähköpostin välityksellä muutamia kertoja. Kauppaan päästiin,
hinnaksi sovittiin 2800 euroa. Rahat kasaan, matkalaukku vireeseen ja
autoa hakemaan. Tukholmaan rantautuessani sain Ventoran omistajalta
tylyn viestin, auto oli myyty. Unelma katosi taasen tavoittamattomiin.
Vauxhall jharrastajalla toki on loppumattomat
pitkät hermot, ja tunnetusti hyvää kannattaa odottaa vaikka
pidempäänkin. Itävallassa oli myynnissä hopea Ventora mustalla
sisustalla, kuvien mukaan todella siisti yksilö, vinyylikatto ehyt ja
penkit muun sisutuksen kanssa aivan kunnossa. Myyjä vain ei vastannut
sähköposteihin ja kun viimein sain saksankielisen kaverini soittamaan
hänelle, oli auto jo myyty. Tulipa vastaan vielä Hollannissakin yksi
yksilö, mutta sen pyyntihinta oli niin korkea, ottaen huomioon että
kyseessä oli täysin projekti kuntoinen laite, että se jäi minulta sen
suuremmitta huomioitta. Tein mitä vain, missä vain aina kun Ventora
jostain tuli esiin nousi seinä pystyyn ennen kuin omistussuhteisiin
saatiin tehtyä minkäänlaisia muutoksia. Unelma kuitenkin säilyi hengissä
koko ajan.
Toukokuun loppupuolella selailin jälleen
internetin ihmeellistä maailmaa, ja satuin ruotsalaisen keltaisenpörssin
sivuille (Blocket) ja kuinkas muuten kun Vauxhallja hakien. Siellä oli
myytävänä kuvien mukaan täysin virheetön FE Ventora. Hintapyynti oli
todellakin hiukan budjetilleni korkea ja jouduin ikäväkseni jäämään vain
seuraamaan tilanteen kehittymistä. Työni puolesta on touko-kesäkuun
vaihde todella hektistä ja siinä sivussa Ventorakin jo hetkeksi unohtui.
Loma alkoi ja mieleeni palasi se Ventora. Takaisin nettiin ja
ihmetykseni oli todella suuri, auto oli edelleen myynnissä ja edelliseen
kertaan nähden hintapyyntikin oli puoliintunut. NYT oltaisiin alueella.
Soitto ystävälleni Norköpingiin, hän lupasi nimellistä korvausta vastaan
käydä paikalla tarkistamassa millainen auto oikein on kyseessä. Uskokaa
pois oli niin innoissani että hädin tuskin nahoissani pysyin. Kaveri
koitti kovasti rauhoitella, että ei nyt kannata pelkkien kuvien pohjalta
seota, kun ei ole varmuutta kuinka vanhat kuvat on kyseessä yms. Kaveri
soitti myyjälle ja sopi menevänsä katsomaan autoa seuraavana
sunnuntaina. Näin kävikin ja sain puhelinsoiton ruotsista, mykistävä
kuultavaa, auto oli kuulemma vielä paremmassa kunnossa kuin kuvien
perusteella olisi voinut aavistella. Aikaisemmat kokemukset myttyyn
menneistä kaupoista ruotsiin palasivat mieleen ja pyysin kaveria
varmistamaan että auto varmasti säilyy kunnes keksin tavan saada auto
suomeen. Näin sovittiin. Elettiin kesäkuun ensimmäistä sunnuntaita,
joten ajatus siitä että saisin auton Heinolan kokoontumiseen, alkoi
jäytää takaraivossa. Olihan tässä viikko aikaa…

Pikainen soittokierros kavereille, kukaan ei
ollut menossa ruotsiin. Autoa katsomassakin käynyt kaveri lupautui
tuomaan auton suomeen, mutta vasta maanantaina, joten silloin ei ehtisi
kokoontumiseen Ventoralla. Ainoaksi vaihtoehdoksi näytti jäävän se että
itse se on mentävä hakemaan. Ongelmana oli vain liian kiireinen ja
tiukka aikataulu. Talon loppukatselmus, lasten synttärit ym. pakkaa
päälle ja kaikki samalle viikolle. Torstainan olisi nuorimman tyttären
synttärit, jolloin paikallaoloni on välttämätöntä, sillä kaikesta
huolimatta perhe menee edelle. Ainoa vaihtoehto olisi tiistai
iltalaivalla Turusta Tukholmaan, ja keskiviikko iltana takaisin, näin
olisin torstaiaamuna Turussa ja ehtisin syntymäpäiville kotiin. Oli
siis pikapalaverin paikka vaimon kanssa. Ongelma vain oli että oli jo
tiistai…. Vaimo töissä ja palaverissa… Tekstiviestiä kehiin ja muutaman
viestin jälkeen myös perheen pää näytti ”vihreää” valoa. Ehtona oli
kuitenkin muutaman Ikea kalusteen kokoaminen ja talon siivoaminen, pieni
hinta Ventorasta.
Yksin ei ole kiva lähteä matkaan, kun ei koskaan
tiedä mitä tai minkälaisia oikkuja aarnikotka on matkan varrelle
kehitellyt. Pikainen soitto kaverille ja sain hänet ylipuhuttua matkaan.
Tietenkin sillä varjolla että maksan matkan, ruuan ja juoman saa
jokainen huolehtia itse J
Nyt kun oli perheen lupa ja kaveri matkalle ei puuttunut enää kuin
laivalippu. Hyttejä ei ollut enää kummassakaan laivassa, ei Viking
Linellä, eikä sen paremmin Silja Linellä. Siljalla myytiin yksittäisiä
miespaikkoja, joten sellaiset siis, olisi edes jonkinlainen paikka missä
ummistaa silmänsä, jos siis uskaltaa. Autokannet olivat myös niin täynnä
että auto oli pakko jättää Turun satamaan, Ruotsissa olisimme siis ihan
omillamme. Tulostelin vielä mukaamme ruotsin juna aikataulut, siltä
varalta että menemme junalla Tukholmasta Linköpingiin. Seikkailu oli
valmis alkamaan.
Kaveri tulikin jo hyvissä ajoin meille siinä
16.30 aikaan, Siljalinen laivahan lähtee Turun satamasta 20.15. Matkaan
lähdettiin serkkupojan 3-pyttysellä Suzukilla ja laskeskelimme, että
pikkasen kello 17.00 jälkeen oli päästävä tienpäälle. Liput ja juna
aikataulut piti vain äkkiä tulostaa mukaan. Siitä se sitten alkoikin.
Tuli heti mieleen atk tukipalvelussa toimineen kaverini lausahdus: ”Onko
kiire vai tehdäänkö koneella?” Tulostin ei ottanut toimiakseen, vaihto
toiseen koneeseen, ei internet yhteyttä, verkkokortti ei toiminut,
kannettava kaapista pöydälle ja kolmas kerta sen toden sanoo. Paperia
tulostimesta laukkuun ja matkaan. Toki kello oli ehtinyt jo tämän kaiken
säveltämisen aikana yli 17.00 ja oli jo lähempänä puolta kuutta.
Kiirettä siis oli luvassa. Suzukin tankki tietysti tyhjä, muta Vammalaan
asti sillä päästiin, siitä kuppi täyteen ja yhtä soittoa satamaan asti.
Pitkäaikaisparkkiin auto, mutta kolikoita ei ollutkaan tarpeeksi. Silja
Linen henkilökunta laittoi lapun ikkunaan että pysäköinti sallittu, eli
saimme hieman alennusta pysäköinnin hinnastakin. Ehdimme kuin ehdimmekin
laivaan…
Miespaikkalipulla saa siis sattumanvaraisen
paikan jostain hytistä. Emme tietenkään kaverin kanssa päässeet samaan
hyttiin, sehän olisikin ollut jo hiukan liian luksusta. Voitte varmaan
kuvitella miltä tuntuu matkata, kun hyttikavereina on kiinalainen,
venäläinen ja mustalainen. Siinä asiaa hissiaulassa jutellessamme
totesimme että kaverini oli yksin hytissään, lieneekö mahdollista
muuttaa punkkaamaan sinne. Ainakin se tuntuisi jotenkin
luotettavammalata ja mukavemmalata paikalta ottaa silmällinen unta.
Seuraavan päivän yllätyksistä kun ei voinut etukäteen tietää. Siinä
niitä näitä keskustellessamme, eräs romaani otti osaa keskusteluumme.
Siinä heräsi keskustelua autoista ja siitä että olemme menissa hakemaan
vanhaa Vauxhallia jostain Linköpingin läöhistöltä. Romaani mies totesi
että hän asuu niin ikään Linköpingissä tai sen lähellä jossain
pienemmässä paikassa. Kaivoin paperinipun repustani ja näytin osoitetta
missä Ventora meitä odottaisi, ja romaani mies siihen totesi, että hei
tuohan on Ödeshögissä, muutaman kilometrin päässä hänen kotoaan.
Keskustelumme sai välittömästi aivan uuden käänteen ja tiedustelin että
millä miekkonen on liikkeellä Tukholmassa. Miekkosella on auto jonkin
huoltoaseman pihassa odottamassa ja sillä hän on menossa kotiin. Siitä
sitten aloin haastelemaan josko voisimme ostaa häneltä edullisen
menomatkan Ventoran luokse. Sehän sopi, joten teimme sitten hieman
suurempia muutoksia hyttijärjestelyihin ja kaikki kolme menimme samaan
hyttiin. Se olisi käytännön järjestelyiden kannalta hyvä vaihtoehto
koska sama matka meillä olisi seuraavana aamuna.
Aamu koittikin pian hyvin nukutun yön jälkeen.
Talon loppukatselmukseen saattaminen oli aiheuttanut hieman univajetta
ja mikä sen mukavampi paikka ottaa sitä kiinni kuin ruotsinlaivan hytti
Ventoran hakumatkalla. Otimme satamasta taksin sinne huoltamolle missä
romaanimiehen auto odotteli. Yllätykseksi vastassa ei ollutkaan viimeisn
mallin Mersu vaan vuoden 1995 Amerikan Ford, tarkemmin Taurus farmari,
3.0 V6 moottorilla. Avaimesta se ei kylläkään lähtenyt käyntiin, tai
voiko niitä oikeastaan edes avaimiksi kutsua. Kolikolla virtalukkoa
kääntäen tapahtui starttaaminen, heti kun eräästä Chevrolet Astrosta
saimme kaapeleilla apuvirtaa. Eräs huomio kiinnittyi noihin
kaapeleihinkin, toisessa päässä ei ollut lainkaan hauenleukoja, joten
oli pakko pitää paljasta johdinta kiinni akunnavassa. Tauruksessa oli
nastarenkaat alla, reilusti ruostetta ikkunoihin asti, jokainen lasi
jollain tavalla rikki, ja sisältä kuin kaatopaikka. Luottamusta ei
ainakaan lisännyt ohjaustehostimen pumppu joka öljyn vähyyttä huusi kuin
pistetty sika. Bensaa tankkiin ja tienpäälle. Matkavauhti oli noin
140-160km/h ja voin kertoa että jossain kohtaa hiukan huolestunein
ajatuksin mietin, josko tässä koskaan perille päästään. Ei ollut kovin
vakuuttavaa menoa ei, mutta perille päästiin. Kello oli noin 11 ruotsin
aikaa.
Muujä olikin jo siirtänyt Ventoran pihaan ja
siinä se oli, todella kaunis ilmestys, oli ensimmäinen mielikuvani.
Siinä hetken autoa kiertelin ja katselin. Sanoin myyjälle että tehdään
paperityöt että pääsemme lähtemään takaisin Tukholmaan, laiva kun ei
meitä odota. mukava romaanimies Tino meitä siinä auttoi ruotsin
papereiden kanssa ja siinä sivussa tinkasi vielä alennusta autoon.
Paperit saatiin kuntoon ja kun annoin sovitun kauppahinnan 100 kruunun
seteleinä miekkoselle käteen, olisi ollut videokameralle käyttöä. Myyjä
tuntui sekoavan siinä rahoja laskiessaan. Olo oli kuin olisi vanhaa
Spede showta katsellut, en osaa, en edes yritä sanoiksi kuvailla
tilannetta. Erikoista se kuitenkin oli eikä jättänyt ketään paikalla
ollutta kylmäksi. Vielä miekkonen kehtasi väittää, että yritin häntä
kauppahinnassa sumuttaa, mutta uudelleen laskun jälkeen hän totesi, että
kyllä kaikki raha siinä oli, aivan kuten oli sovittu. Bensaa tankissa ei
ollut kuin hajuksi, joten tiedustelin lyhintä reittiä huoltamolle.
Paperit reppuun ja Ventora tulille ja tien päälle. Ikkunoihin liimasin
suomen siirtokilvet jotka tiistaina ehdin valmiiksi hakea. Olihan
ainakin vakuutus ja näin ollen huomattavasti rauhallisemmin mielin
saatoimme lähteä takaisin Tukholmaan.
Matkalla huoltamolle tuli outo käyntivika,
tietysti luulin että nyt se bensa sitten loppui. Huoltamolle pääsimme ja
tankattua sain, mutta Ventorapa ei sitten oikein ottanutkaan
toimiakseen. Kaarsimme kaverin kanssa takaisin myyjän pakeille. Josko
saisimme häneltä vinkin mikä on kyseessä. No emme saaneet, hän kyllä
kertoi nyt että autossa on ollut jotain pientä käyntihäiriötä. No tiesin
kyllä mitä olin hakemassa joten ei siinä mitään, ehkä myyjä hetken oli
huolissaan että perun koko kaupan. Työkaluja ei ollut mukana kuin
Leatherman Wawe, joten tiedustelimme lähimmän Bilteman osoitetta.
Linköpingissä sellainen on, noin 64km päässä. Sinne siis. Autolla pääsi
aina noin 10km, sitten oli pakko pitää pieni levähdystauko, jotenkin
vika tuntui kipinäpuolen vialta. Ensimmäisenä tuli mieleen puola, josko
öljyt alkavat kiehuun tms. Viimein pääsimme Bilteman pihaan. Auto
parkkiin, pelti ylös ja tutkimusta… Kärjet näyttivät olevan kunnossa,
konkkakaan ei ollut räjähtäneen näköinen. kansi ja pyörijäkin
silmämääräisesti virheettömät. Paikallaan oli myös uudet Bilteman puola
ja tulpanjohdot. Käppäilimme Biltemaan sisälle ja ostin työkalusarjan ja
uuden puolan sekä sellaisen sähkömiehen selviämispaketin missä oli
jonkinmoinen lajitelma abiko liittimiä ja abikopihdit sekä jokunen
nippuside ja sähköteippiä. Vaihdoimme puolan ja kokeilimme. Moottori
käynnistyi heti eikä tietoakaan röpötyksestä. Matka jatkukoon.
Kilometrimittaria seuratessa taittui maaginen
10km, hetken olimme jo melko varmoja siitä että puolassahan se vika oli
ollut. Kunnes, yhtäkkiä kone sammui. Ei mitään henkeä. Matkamme lopahti
noin 200km ennen Tukholman satamaa. Ei tässä vielä kiirus ole, onhan
laivan lähtöön noin 5,5tuntia aikaa. Tunnelmaa oleellisesti kohotti myös
se että ruotsin kesä ei oleellisesti poikkea omastamme, vettä tuli
kaatamalla. Siinä olimme valtatie E4 varrella vesisateessa. Ei muuta
vaihtoehtoa kuin alkaa etsiä vikaa. Kipinää ei tullut 1-sylinerin
tulpalle, pienen tarkistuksen jälkeen jokainen kynttilä oli pimeä. Ei
ole kovinkaan todennäköistä että kaikki kuusi tulppaa pimenisi samaan
aikaan. Kärkiä raottamalla puolanjohdosta tuli kunnon kipinä. Tulpan kun
laittoi puolanjohdon päähän kiinni, tuli tulpastakin kipinä. Puolanjohto
paikalleen ja jakajankansi käteen, ei näkynyt ylimääräistä kipinöintiä
kannessa. Pyörijän kun laittoi kanteen paikalleen ja osoittamaan
irrallaan olevaa tulppaa tuli tulppaankin kipinä. Tavarat paikalleen ja
taas ei kipinää. Tällä kohtaa tyhmä suomalaismies joutui hetken
pohtimaan missä vika on, kun kerran kaikki komponentit tuntuivat
toimivilta, mutta kipinää vaan ei tullut. Vika ei oikein voinut jäädä
kuin pyörijään. Tarkemmin tarkasteltuna osoittautuikin että pyörijästä
oli tullut sähköä johtava komponentti. Kipinä matkasi siis suoraan
virranjakajan akseliin. Uusi pyörijä olisi hieno asia. mutta sellaisen
hankkiminen pikaisesti ruotsista ei ollut oikein se asia minkä
hallitsen.
Muutaman
soiton jälkeen Norköpingissä asuvan ystävän oli jo paikallisessa
varaosaliikkeessä etsimässä Vivan tai Chevetten pyörijää. Seuraavaksi
päiväksi olisi sellaisen saanut. Nyt vain ei ollut aikaa odotella.
Bilteman sähkötarvikkeissa tuli sähköteippiä. Josko siis saisi jotenkin
eristettyä pyörijän akselista. Sitä sitten yrittäessä kului minuutti jos
toinenkin. Noin 700 yritys tuotti tulosta, kipinä tuli tulpalle. Olin
siinä ohessa jo selvitellyt mitä maksaisi hinauttaminen Tukholmaan.
Melko arvokastahan tuo olisi ollut noin 5000-6000 kruunua. Onneksi
kaverini oli taitava teippimies ja sai pyörijän eristettyä akselista.
Matka jatkukoot, laivan lähtöön oli vielä yli 3 tuntia, toki matkaa oli
200km… Kun kone vihdosta viimein heräsi käyntiin, ei se oikein toiminut
kuin 3700 kierroksella. Sillä siis mentiin, matkavauhti oli siis noin
140km/h, mutta ainakin matka eteni kiitettävästi. Eikä aikaakaan kun jo
olimme Tukholman keskustan ruuhkassa. Uusi haaste tuli eteen kun
huomasin, ettei koneessa ollut tyhjäkäyntiä lainkaan. Automaatti
yhdistettynä tyhjäkännittömyyteen ei ollut helppo kombinaatio. Kaveri
kiskoi käsijarrusta, itse pumppasin kaasulla, ettei kone sammunut ja
pikkusen rumasti kierroksilla vaihde päälle.
Muutaman kerran torvet soivat kun Ventora päätti
sammua keskelle risteysaluetta, mutta vastoinkäymisistä huolimatta
pääsimme satamaan. Pikainen vilkaisu kelloon osoitti että matkavauhtimme
oli toden tottakin ollut melko suuri, ei liene suurtakaan
mittarivirhettä Ventoran nopeusmittarissa. Ajattelimme että laitetaan
auto parkkiin ja mennään nauttimaan hyvin ansaitut kahvit. Siinä sitten
katselimme että tuo on kyllä Silja Galaxy, sama laiva millä me olemme
menossa… No mitä ihmettä. Kellohan on jo vaikka kuinka paljon, noin
15min laivan lähtöön. Olimme sokeasti luottaneet Ventoran kojetaulussa
olevaan kelloon, joka meidät sitten petti, kello oli jossain kohtaa
pysähtynyt. Kahvit jäivät juomatta, mahdollisimman nopeasti
lähtöselvityksen läpi ja auto laivaan. Päivän olisi kruunannut jos
olisimme vielä myöhästyneet laivasta, lähellä se oli…
Laivasta soittelin suomeen, josko jotenkin saisin
uuden pyörijän satamaan. Näin pääsisin sitten kotiin. Heinosen Pasi
lupasi vaimonsa Tanjan avustuksella toimittaa joukon varaosia satamaan.
Kiitos siitä, sillä ne tulivat todellakin tarpeeseen. Riemu uudesta
pyörijästä ei kylläkään kestänyt kovinkaan pitkään. Huittisten kohdalla,
eli noin puolessa matkaa vika uusiutui. Pyörijä oli taasen sökö. Onneksi
kokemusta teippauksesta oli jo kertynyt niin paljon, ettei ongelma ollut
kovinkaan paha j toisekseen olinhan jo kotimaan puolella.
Siirtotarroissa oli virtaa puolille öille, joten päätin siinä matkalla
käydä rekisteröintikatsastuksessakin.
Katsastus sinällään ei tuottanut suuriakaan
ihmeitä. Leimaa ei kylläkään tullut, kun toinen jarruvalo oli pimeä ja
käsijarrun nyppäsi insinööri rikki. Valo korjaantui polttimon vaihdolla,
mutta käsijarrun kanssa tarvinnee voimistella hieman kauemmin.
Ensimmäisen vaijerin päässä oleva kuula tuli vastakappaleestaan läpi.
Voisihan tuohon värkätä jonkinlaisen pika hätäapu korjauksen, mutta
auton yleisen kunnon huomioiden vaihdan siihen rikkoutuneen kappaleen
kokonaan ja samalla takimmaiset vaijeritkin. Tuleepa sitten ainakin
kunnolliset jarrut ja ostakin löytyvät omasta hyllystä.
Tavoite oli edelleen päästä Ventoralla lauantaina
Heinäsaareen, joten perjantai oli aikaa hankkia ns. 3kk tullikilvet.
Siinä ei ollut minkäänlaista ongelmaa, autoveropäätöstä odotellessa
tässä ajellaan Ventoralla. Heinolan matkaa varten keskityin vielä
tarkemmin pyörijäongelmaan. Kyllä se vikakin sitten löytyi. Bilteman
tulpanjohdoissa oli niin paljon resistanssia että mieluummin kipinä meni
pyörijän läpi kuin tulpanjohdosta. Hain tarvikeliikkeestä vanhaa kunnon
tulpanjohtoa metritavarana ja Berun tulpanjohdon päät. tein uudet johdot
ja vaihdoin vielä uudet tulpatkin sekä tarkistin jakajan toiminnan.
Jakajan purkaminen olikin viisas teko sillä keskipakosäätimestä oli jo
toinen niitti rikki. Tallilta hain 3300 Estatesta toisen jakajan,
ruuvasin sen paikalleen ja sain koneen toimimaan edes jotenkin.
Heinolaan siis päästäisiin…

-Jouni-
Lisää kuvia Ventorasta
TÄÄLTÄ